Személyautók, illetve kis tehergépkocsik szervizelése 43 éves tapasztalattal.

Hétfő - Péntek: 08:00 - 18:00 Szombat: 08:00 - 12:00

Vasárnap: Zárva

+ 36 28 494 362

+ 36 30 560 3113

Lengéscsillapító

Lengéscsillapító

A lengéscsillapító legfontosabb szerepe: úton tartja a gumiabroncsot csökkentve a lengéseket, ezáltal növelve a tapadást, irányíthatóságot és komfortot.A lengéscsillapítók a többi autóalkatrészhez hasonlóan elkopnak, romló menetstabilitást okoznak. Sokszor azt sem veszik észre, hogy elérték vagy akár át is lépték a biztonsági határt. Bizonyos határok között ugyan lehet a vezetési stílus módosításával ellensúlyozni a lengéscsillapító elhasználtságát, de ez azzal a veszéllyel jár, hogy egy hirtelen manőver során derül ki, hogy már korábban cseréltetni kellett volna a lengéscsillapítókat.

Mi a lengéscsillapító?
Mi a pontos feladata?
Milyen jelenségek figyelhetők meg az öregedési szakaszban?

Valljuk be, nem sok fogalmunk van ezekről a kérdésekről.
Pedig kétségtelen, hogy ez az alkatrész kiemelt szerepet játszik az aktív biztonságban.
Amit tudni kell: a lengéscsillapító része a felfüggesztésnek.
A jármű felfüggesztéséről a kerekek és a karosszéria közötti rugalmas kapcsolatot biztosító elemek együttese gondoskodik.
Ennek a kapcsolatnak az a feladata, hogy tompítsa azokat az energiákat, amelyek az út egyenetlenségeiből adódnak és a karosszériára és az ahhoz kapcsolódó mechanikai elemekre hatnak.
Az autó egyik lefontosabb alkatrésze. Mindenki tudja, mi az, hol van, de, hogy pontsoan mit is csinál és hogyan, már jóval kevesebben.
A gépjármű rugózásának a kerékfelfüggesztéssel együtt azt kell elérnie, hogy menet közben az út egyenletlenségei következtében az autóra ható lökések minél kevésbé zavarják az utazási komforoto, ne csökkentsék az utazási biztonságot, a kanyarstabilitást.
A fellépő rezgések csillapítása azért szükséges, hogy a kerék és az út közötti kapcsolat minél folyamatosabb legyen.

lengescsillapito

A lengéscsillapító milyensége hatással van a következőkre:

– A lengéscsillapítók rossz állapota annál jobban növeli a féktávolságot, minél rosszabb állapotban van az úttest.

– Ha a lengéscsillapítók rossz állapotban vannak, az autó erőtlenül reagál, “rápréselődik” a futóműre.

– A gumik rossz körülmények között dolgoznak, mert egyenetlen mozgásra kényszerülnek. Csökken a tapadás, a kopás mértéke nő.

– Az autóban utazók fékezéskor erőteljesen “lesüllyednek”, gyorsításkor felemelkednek, kanyarban pedig a gépkocsi hintázik, billeg. Mindezt tovább erősítik az állandó hullámzások, rezgések.