Garasanin Auto
Minőségpolitika jótállási feltételek
Garasasin Péter egyéni vállalkozó célja, hogy tevékenységi körünkben partnereink igényeit minél teljesebb mértékben, megfelelő gyorsasággal, a minőség folyamatos ellenőrzése mellett elégítsük ki.
Ennek érdekében Garasasin Péter egyéni vállalkozó főbb minőségirányítási célkitűzései:
A Megrendelői elégedettség fenntartása
Amit a megrendelések minőségi teljesítésével, pontos határidőre, megállapodás szerinti áron végzett szolgáltatás révén érünk el.
Felelősségtudatos, minőségi munkavégzés
A megrendelőink elégedettségét csak jó minőségű szolgáltatásokkal lehet elérni. Garasasin Péter egyéni vállalkozó vezetősége a jó munkahelyi légkör kialakításával, a minőség iránti elkötelezettségével elősegíti, hogy a munkatársak azonosulni tudjanak a minőségteljesítéssel kapcsolatos, valamint a rendszerben működő folyamatok fejlesztésével.
Az előzetes gépjárműfenntartói vizsgálati tevékenység előírásoknak megfelelő végzése
Garasasin Péter egyéni vállalkozó törekszik, hogy ügyfelei számára regionális minőségközponti szerepét töltse be. A cél érdekében tevékenységünket a mindenkor érvényes jogszabályi és hatósági előírásoknak megfelelően, ellenőrzött és felügyelt körülmények között végezzük és a szükséges erőforrásokat biztosítjuk. A dolgozok képzését szervezett és ismétlődő oktatásokkal biztosítjuk.
Megfelelőségi tanúsítvány:
JÓTÁLLÁSI FELTÉTELEK:
A vállalkozás az általa elvégzett munkákért az alábbi jogszabály szerint jótállást vállal, azzal a kiegészítéssel, hogy az ügyfél által hozott alkatrészekre, anyagokra a jótállás nem vonatkozik.
249/2004. (VIII. 27.) Korm. Rendelet
az egyes javító-karbantartó szolgáltatásokra vonatkozó kötelező jótállásról
A Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 248. §-ában foglaltakra figyelemmel a Kormány a következőket rendeli el:
1. § (1) Az e rendelet mellékletében felsorolt, a fogyasztó [Ptk. 685. § d) pont] (kiemelés a PTK-ból: d) fogyasztó: a gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül eső célból szerződést kötő személy)
által megrendelt javító-karbantartó szolgáltatások esetében, amennyiben (a szolgáltatásnak az általános forgalmi adót és az anyagköltséget is magában foglaló díja a húszezer forintot meghaladja) a szolgáltatást nyújtó vállalkozót (a továbbiakban: vállalkozó) jótállási kötelezettség terheli.
(2) Nem alkalmazhatók e rendelet szabályai, ha a javító-karbantartó szolgáltatást a szolgáltatás tárgyát képező dologra (a továbbiakban: dolog) vonatkozó szavatosság vagy jótállás alapján teljesítették.
(3) A vállalkozó az e rendeletben foglaltaknál a fogyasztóra nézve kedvezőbb jótállási feltételeket vállalhat.
(4) Semmis az a megállapodás, amely az e rendeletben foglaltaktól a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe e rendelet rendelkezései lépnek.
- § (1) A jótállás időtartama hat hónap.
(2) A jótállási határidő a szolgáltatás elvégzése után a dolognak a fogyasztó vagy megbízottja részére való átadásával, vagy – ha az üzembe helyezést a vállalkozó végzi – az üzembe helyezés napjával kezdődik.
- § (1) A vállalkozó köteles a fogyasztónak a szolgáltatás díjának átvételekor, legkésőbb a dolognak a fogyasztó vagy megbízottja részére történő átadásakor – külön kérés nélkül -jótállási jegyet átadni.
(2) A jótállási jegyen fel kell tüntetni:
- a) a vállalkozó nevét és címét;
- b) az elvégzett munkát, a felhasznált alkatrészeket, anyagokat;
- c) a szolgáltatás díját;
- d) a fogyasztót a jótállás alapján megillető jogokat, azok érvényesíthetőségének feltételeit és határidejét;
- e) a dolog fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, továbbá személygépkocsi és motorkerékpár esetében a kilométeróra állását.
(3) A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.
(4) A jótállási jegynek utalnia kell arra, hogy a jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti.
(5) A fogyasztó jótállási igényét a jótállási jeggyel érvényesítheti. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét nem érinti.
- § (1) A vállalkozó a fogyasztó jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:
- a) a fogyasztó nevét, címét,
- b) a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt,
- c) az elvégzett javító-karbantartó szolgáltatás megnevezését, díját,
- d) a dolog átadása vagy az üzembe helyezés időpontját,
- e) a hiba bejelentésének időpontját,
- f) a hiba leírását,
- g) a kifogás rendezésének módját.
(2) Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni.
(3) A vállalkozó a jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak átadni köteles.
(4) Amennyiben a vállalkozó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról a fogyasztót legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni.
(5) A vállalkozó a kijavítás vagy a munka újbóli elvégzésének határidejét a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdésére figyelemmel köteles megállapítani és a fogyasztót a vállalt határidőről a bejelentéskor vagy a (4) bekezdésben meghatározott esetben az ott megjelölt időtartamon belül tájékoztatni.
- § (1) A vállalkozó a dolgot kijavításra elismervény ellenében köteles átvenni. Az elismervényen fel kell tüntetni a fogyasztó nevét és címét, a dolog azonosításához szükséges adatokat, a dolog átvételének idejét és azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot átveheti.
(2) Amennyiben a hibás teljesítés folytán a kijavítandó dolog elszállítása vagy visszaszállítása szükséges, erről – a melléklet 4. pontjában felsorolt járművek, továbbá a 10 kg-nál kisebb tömegű és tömegközlekedési járművön szállítható dolgok kivételével – a vállalkozó köteles gondoskodni. Amennyiben az el-, illetve visszaszállítást a vállalkozó elmulasztja, azt a vállalkozó költségére a fogyasztó is elvégezheti vagy elvégeztetheti.
- § (1) Ez a rendelet 2004. szeptember 1-jén lép hatálya, rendelkezéseit a hatálybalépését követően kötött szerződésekre kell alkalmazni.
(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a javító-karbantartó szolgáltatások minőségvédelméről szóló 16/1976. (VI. 4.) MT rendelet, valamint a javító-karbantartó szolgáltatások minőségvédelméről szóló 16/1976. (VI. 4.) MT rendelet módosításáról szóló 78/1987. (XII. 14.) MT rendelet.
Melléklet a 249/2004. (VIII. 27.) Korm. rendelethez
- Lakás-karbantartási és -javítási szolgáltatások.
- Háztartási gépek és készülékek javítása.
- Barkács- és kerti szerszámok javítása.
- Személygépkocsik, motorkerékpárok karbantartása és javítása.
- Audiovizuális, fotó-optikai és információfeldolgozási berendezések javítása.
- Gyógyászati segédeszközök javítása.
- Telefon- és telefax-berendezések javítása.
- Hangszerek javítása.
- Órák javítása.